Viszont sajátos, kisebbségverte viszonyaink közt vergődve a válaszkísérletek szolgálhatnak némi fogózkodóval, támponttal.
(innen) – link már nem műxik. Megjelenési hely: KISZó. (A kárpátaljai közéleti lap archívuma sajnálatosan megszűnt.)
Közhelyek hangoztatása nélkül? Más sincs ebben a cikkben, csak közhely.
Ebben erős a kárpátaljai magyar sajtó.
ChatGPT a közhelyről
megfogalmaznád, mi az a közhely?
A közhely olyan elcsépelt, sablonos és szokványos kifejezés vagy gondolat, amely már annyira elterjedt és elhasználódott, hogy semmi eredetiséget vagy értéket nem hordoz magában. A közhelyek általában sablonos kifejezések, amelyeket sokszor ismételnek, de nem jelentenek semmi újat vagy mélyebb értelmet. A közhelyek gyakran találkozhatunk a mindennapi beszédben, az irodalomban, a filmekben, a reklámokban, vagy a politikai nyilatkozatokban.
közhelyes politikai nyilatkozatra mondanál példát?
Az alábbi példa egy tipikus közhelyes politikai nyilatkozat:
„Az embereknek joguk van az igazságosságra, az egyenlőségre és a szabadságra. A mi politikai pártunk elkötelezett azért, hogy a lehető legjobb megoldásokat találjuk ezekre a problémákra, és hogy az embereknek minden támogatást megadjuk ahhoz, hogy boldogabb és igazságosabb életet éljenek.”
Ez a nyilatkozat általános és sablonos, nem hordoz magában semmi konkrétumot vagy újdonságot. Gyakran használják a politikai szereplők, hogy biztosítsák az embereket a szándékaikról, anélkül, hogy bármi konkrétumot vagy terveket említenének.
egy PR-cikk is lehet közhelyes?
Igen, egy PR-cikk is lehet közhelyes. A közhelyek nemcsak a politikai nyilatkozatokban, hanem a PR-cikkekben és az üzleti kommunikációban is előfordulhatnak. A közhelyes PR-cikkek általában sablonos, általános, és nem tartalmaznak konkrétumokat vagy újdonságokat. Az ilyen cikkek gyakran kimerülnek az általános szófordulatokban, amelyek célja az, hogy a cikkben említett termék vagy szolgáltatás pozitív képet mutasson, de nem tárja fel a termék vagy szolgáltatás valódi előnyeit, vagy konkrétumokat a használatukkal kapcsolatban. A jó PR-cikkeknek konkrétumokra, érdekes történetekre és újdonságokra kell épülniük ahhoz, hogy hatékonyak legyenek és elnyerjék az olvasók érdeklődését.
Online szolgáltatás: PR-cikkek elhelyezése MOZ DA 40+ weboldalakon. Az eljárás javítja a hivatkozott honlap Google-helyezáseit.
A sajtótörténetből tudhatjuk, hogy a marketingszövegek szerepe az internetes térben az lett, hogy a webes platformokról történjenek visszacsatolások a kedvezményezett entitás előresorolása érdekében.