Philips termékek, cégtörténet

Philips márka termékek: tv, laptop, DVD

Cégtörténet: a Philips vállalat története

philips tv

Philips televízió

A cég alapjait 1891-ben fektették le, mikor Anton és Gerard Philips megalapította a Philips & Co-t Eindhovenben, Hollandiában. A vállalat szénszálas izzók gyártásával kezdte, és a századfordulóra az egyik legnagyobb előállítóvá vált Európában. Az európai ipari forradalom által vezérelve a Philips első kutatólaboratóriuma bemutatta fejlesztéseit a röntgen és rádió technológiában. Az évek során a találmányok száma egyre csak nőtt, számos olyan úttörő szabadalmat mutatva be, amelyek még gazdagabbá tették az emberek mindennapi életét.

1891 – 1915: A fény forradalmától a termékek fejlődéséig

A Philips szénszálas izzók gyártásával kezdte, és a századfordulóra az egyik legnagyobb termelővé vált Európában. Mivel a folyamatos fejlődés motorja a technológia fejlesztése volt, a Philips 1914-ben egy kutatólaboratóriumot alapított a kémiai és fizikai jelenségek tanulmányozására, hogy tovább ösztönözzék a termékfejlesztést.

1915 – 1925: Innovációk és többoldalúvá válás: röntgen és rádióvétel

1918-ban a Philips bemutatott egy orvosi röntgencsövet. Ez a mérföldkő jelentette a termékkínálat bővülésének kezdetét, és azt az időpontot, amikortól a vállalat a fejlesztéseit szabadalmakkal kezdte védeni, a röntgensugárzástól egészen a rádióvételig terjedő szegmensekben.

1925 – 1940 Az első televíziók és elektromos borotvák

1925-ben a Philips aktívan részt vett az első televíziós kísérletekben, és 1927-ben megkezdte a rádiók gyártását. Ezekből 1932-ig egymilliót darabot adott el, és a világ legnagyobb rádió gyártója lett. Egy évvel később előállították a 100 milliomodik rádiócsövet, és megkezdték az orvosi röntgen készülékek gyártását az Egyesült Államokban. 1939-ben, amikor piacra került az első Philips villanyborotva, a vállalatnak már 45 000 alkalmazottja volt világszerte.

1940 – 1970 Technológiai áttörések: a kompakt audió kazetta bevezetése

A tudomány és technológia hatalmas fejlődésen ment keresztül az 1940-es és 1950-es években. A Philips Kutatóintézet kifejlesztette a körkéses borotvát, amely elvezetett a Philishave villanyborotvák piaci bevezetéséhez. A Kutatóközpont úttörő munkát végzett a tranzisztorok és integrált áramkörök alapjainak lefektetésében is. A Philips jelentős mértékben hozzájárult a rögzítéstechnika, a televíziós műsorszórás és képmegjelenítés fejlődéséhez. 1963-ban bemutatták a Kompakt Audió Kazettát (Compact Audio Cassette), 1965-ben pedig már az első saját integrált áramkörök gyártása zajlott.

1970 – 1980: Folyamatos termékfejlesztések kép, hang és adatrögzítés terén

Az izgalmas, új termékek és ötletek áradata folytatódott az 1970-es években is. A világítástechnika területén végzett kutatások elvezettek az új energiatakarékos PL és SL lámpák kifejlesztéséhez, miközben a Philips Kutatóintézet tevékenységének további eredményeként kulcsfontosságú áttörések történtek a kép, hang és adatok feldolgozásában, tárolásában és átvitelében. Ezek vezettek el későbbiekben a LaserVision optikai lemez megjelenéséig, valamint a CD (Compact Disc) és optikai telekommunikációs rendszerekhez. 1972-ben a Philips megalapította a rendkívül sikeres zenekiadót, a PolyGram stúdiót. 1974-ben a vállalat felvásárolta a Magnavox-ot, majd 1975-ben a Signetic-et az Egyesült Államokban.

1980 – 1990 Technológiai mérföldkő: a kompaktlemez

1983-ban indult útjára a technológiai mérföldkőnek számító kompaktlemez (CD). A Philips termékek forgalmazásának fontosabb eseményei közé tartozik 1984-ben a 100 milliomodik Philips televízió eladása. Az 1980-as években az üzleti lehetőségek tovább bővültek a GTE Sylvania televíziós konszern és a Westinghouse világítástechnikai üzletágának felvásárlásával.

1990 – 2000: Változások és sikerek: a DVD bevezetése

Az 1990-es évek a jelentős változások évtizede volt a Philips számára. A vállalat alapvető átszervezésbe kezdett annak érdekében, hogy visszatérjen eredeti alapjaihoz, egyszerűsítse szerkezetét, és csökkentse az üzletágak számát. Egyes üzletágak folyamatosan jó teljesítményt nyújtottak, és 1995-ben a Philips eladta 300 milliomodik Philishave elektromos borotváját. 1997-ben több más vállalattal együttműködve – és a CD technológia sikerereire építve (amelyet a Philips a Sonyval együtt fejlesztett ki) forgalomba hozták a történelem bizonyítottan leggyorsabban elterjedt elektronikai termékét: a DVD-t.

21. század: a Philips ma

Philips laptop

Philips laptop

A 21. századba lépve a Philips folytatta a változtatásokat és a növekedést. Felismerve, hogy a legtöbb fogyasztó számára a Philips márka nem jelent többet egy szórakoztató elektronikai gyártónál, a holland cég elkötelezte magát egy új és sokkal inkább jellemző imázs kidolgozására, amely az egészségügy, az életstílus és technológia területein kínál termékeket. 2004-ben a Philips nyilvánosságra hozta a „sense and simplicity” márkaígéretet, amellyel a vállalat megerősítette elkötelezettségét az iránt, hogy olyan termékeket kínál a fogyasztók számára, amelyek technikailag fejlettek, egyszerűen használhatók, és a fogyasztói igények alapján tervezték őket.

2006 szeptemberében a Philips eladta Félvezető üzletágának 80,1 %-át egy magánbefektetőkből álló konzorcium számára. Ezzel egy erős és független, új félvezető gyártó cég alapjait fektették le, amelyet NXP-nek neveztek el, és amely vállalat a Philips 50 évre visszatekintő fejlesztésének gyümölcsére alapozva kezdte meg működését. Ez az eladás is egy újabb mérföldkő, amely azt jelöli, hogy Philips a ciklikus tevékenységekből kilépve egy olyan erősebb vállalatot szeretne létrehozni, amelynek fő működési területei az egészségügy, az életstílus és a technológia, és amelynek középpontjában a „sense and simplicity” márkaígéret áll.

2007 szeptemberében a Philips közzétette Vision 2010 stratégiai tervét, amelynek alapján a vállalat további fejlődést és megnövelt jövedelmezőséget tűzött ki célul. A Vision 2010 fontos részét képezi a szervezeti felépítés egyszerűsítése három szektorra: Egészségügy, Világítástechnika, és Életmód. Az új szervezeti struktúra 2008. január 1-jén lépett életbe. Ezek a lépések a Philipset egy még inkább piacvezérelt, emberközpontú vállalatként pozícionálják olyan stratégiával és szervezeti felépítéssel, amely tökéletesen tükrözi vásárlói bázisának alapvető szükségleteit. Ezzel a szervezeti átalakítással a Philips célja egy vezető egészségügyi és well-being márka felépítése.

2010-ben a vállalat 25,42 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított le, alkalmazottjainak száma 114 500 főt tesz ki több mint 60 országban együttvéve. 2009-ben a Philips 1,6 milliárd eurót fordított kutatásokra és fejlesztésekre. A márka a világítástechnika és a szórakoztató elektronika területén a legerősebb, , az emblémájával fémjelzett árucikkek világszerte keresettek.


Share
Updated: 2020-08-23 — 13:53

Vélemény, hozzászólás?

Kárpáti Vipera Nyúz © 2016 Frontier Theme